افکار عمومی اصفهان  به مرمت‌های غیر اصولی حساس است

افکار عمومی اصفهان اهمیت اماکن و بناهای تاریخی اصفهان را به‌خوبی درک کرده و بیشتر از گذشته نسبت به اتفاق‌هایی که برای هرکدام از بناهای تاریخی اصفهان می‌افتد حساس هستند.

افکار عمومی اصفهان  به مرمت‌های غیر اصولی حساس است


افکار عمومی اصفهان اهمیت اماکن و بناهای تاریخی اصفهان را به‌خوبی درک کرده و بیشتر از گذشته نسبت به اتفاق‌هایی که برای هرکدام از بناهای تاریخی اصفهان می‌افتد حساس هستند. یکشنبه تصویری در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد که در آن کاربران به آسفالت کردن پل تاریخی و مهم شهرستان (جی) اشاره داشتند عکسی که با موجی از واکنش‌ها در شبکه‌های اجتماعی مواجه شد تا جایی که مطالبه‌گری مردم برای پاسخگویی مسئولان ذی‌ربط به رسانه‌ها رسید و موضوع را پررنگ‌تر کرد و مسئولان را از شهرداری گرفته تا میراث‌فرهنگی وادار به پاسخگویی نمود. پرونده کامل مربوط به اظهارنظرها و واکنش‌ها به‌عکس منتشر شده از پل شهرستان را می‌توانید در روزنامه امروز بخوانید اما آنچه بیش از همه اهمیت دارد نگاه مردم به میراث تاریخی اصفهان و هم چنین مسئله زاینده‌رود است. مردم اصفهان مطالبه‌گری درست و اصولی را به‌خوبی آموخته‌اند و آن را در شبکه‌های اجتماعی و از طریق رسانه‌های مکتوب و خبرگزاری‌ها دنبال می‌کنند.

:به میخ‌ها و بلندگوهای نصب شده در اماکن ارزشمند تاریخی اصفهان واکنش نشان می‌دهند و ترک‌های مسجد سید و مسجد جامع اصفهان را زودتر از رسانه‌ها می‌بینند و آن را منعکس می‌کنند. مردم اصفهان به مرمت‌های غیراصولی که نمونه بارز و گل سرسبد آن مرمت غیراصولی و عجیب گنبد مسجد شیخ لطف‌الله است حساس شده‌اند و مسئولیت اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان سنگین‌تر و مهم‌تر از گذشته است. درباره پل شهرستان روابط‌عمومی اداره کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان اعلام کرده که باتوجه‌به نیاز وافر به مرمت اساسی پل از یک‌سو و همچنین امتداد خشک‌سالی و احتمال فرونشست پل‌های تاریخی همچنین حذف مصالح ناهمگون به‌کاررفته در مرمت‌های گذشته از سوی دیگر و همچنین لزوم عایق‌بندی عرشه پل، ضمن سبک‌سازی عرضه و حذف الحاقات مرمت‌های غیراصولی گذشته، ضمن جمع‌آوری سنگ‌فرش‌ها، عایق‌بندی در لایه‌های زیرین کف عرشه با قیروگونی انجام و سپس عملیات نصب سنگ‌فرش‌ها انجام می‌شود. اظهارنظری که مردم نسبت به آن حساس بوده و با حواسی جمع نتیجه این مرمت را پیگیر می‌کنند.

ارسال نظر

اخرین اخبار
پربیننده‌ترین اخبار